בידוד חלונות מחום וקור

הגורם המשפיע ביותר על איכות הבידוד הוא רמת האטימה של החלון. חלונות שאינם אטומים מחדירים באמצע החורף אוויר קר אל הבית. בכדי שהחלון בביתכם יהיה אטום, על המסגרת שלו לכלול לפחות שני קווי אטימה. בפרופילים של אקסטל - שלושה קווי איטום בזה אחר זה. אנו עושים זאת אפילו בחלונות הבלגיים הצרים, דבר ההופך אותם לחלונות הבלגיים המבודדים. ביותר בשוק הישראלי

הזיגוג המותקן בחלון

זכוכית החלון איננה מבודדת, אלא מוליכה. בכדי לבודד את החלון עלינו להשתמש בזכוכית בידודית שקופה. זוהי זכוכית כפולה עם אוויר כלוא, שאינה מונעת כניסת קרני שמש ישירה לבית, אלא מפחיתה העברת חום וקור בין הפנים לחוץ. ציפוי 'אנטי סאן' על הזכוכית מסנן חלק ניכר מקרינת השמש, אך מכהה ומגביל את שקיפות הזכוכית ומפחית את היכולת לחמם את הבית בחורף בחום טבעי.

הפתרונות המועדפים הם: צלון פנימי המותקן בתוך החלון או צילון חיצוני לחלון. אלו מאפשרים כניסת שמש בחורף ומניעת שמש ישירה בקיץ.

קרינת שמש

קרינת השמש דרך החלון גורמת לאפקט חממה. הכנסת אור טבעי חשובה אך קרינת שמש ישירה, במיוחד מכיוונים מזרח ומערב, גורמת בנוסף לחימום לדהייה של שטיחים ורהיטים ולבוהק.

אלמנטים של הצללה חיצונית יכולים לווסת את האור באופן רצוי. זו יכולה להיות הצללה פשוטה כמו קרניז בולט וצמחיה מטפסת או הצללה מורכבת כמערכת תריסים או רפפות. יש לזכור כי הצללה פנימית לא תועיל. וילון או צילון פנימי אינם מבודדים דיים מקרינת שמש, מאחר והם בולמים את החום בתוך החדר.

בידוד אקוסטי ומניעת רעש

החלונות מהווים את הפרצות הגדולות ביותר דרכן יכול רעש לחדור לביתכם. חלונות בעלי זכוכית אחת ומסגרות שאינן אטומות הן בדרך כלל הגורם העיקרי לחדירת רעש.

העולם המודרני יכול להיות מקום סואן, במיוחד אם אתם גרים ליד כביש ראשי. אין דבר מטריד יותר מאשר לנסות לישון ולשמוע את השכן מפעיל את מכסחת הדשא שלו. בין אם הבית שלכם נמצא בעיר או בפרוורים, ישנן דרכים רבות בהן הרעש יכול לחדור לפרטיותכם ולהפר את שלוותכם.

איטום החלון מרעש

הרעש כמו כל צליל הינו תנודות של אוויר – גלי קול. ביצוע שאינו קפדני או מסגרת חלון שאינה אטומה כנדרש יאפשרו חדירה של גלים אלה פנימה אל הבית. חלונות אקסטל מצטיינים כולם בפסי איטום כפולים כך שהאטימה לחדירת גלי קול דרך הפרופיל נמוכה ביותר.

זיגוג החלון כמבודד אקוסטי

חלונות בזיגוג כפול (זכוכית בידודית) יכולים להפחית את הרעש ב 20% וחלון אטום היטב יכול להפחית אפילו עד כדי 50% נוספים. יש לזכור שהזכוכית הבידודית מטרתה בראש ובראשונה בידוד מפני חום וקור. יעילותה בבידוד מפני רעש טובה למדי אך אינה מושלמת.

זיגוג טריפלקס (רבודה) מבודדת יותר מבחינה אקוסטית שכן בו משולבת בזכוכית יריעת פלסטיק. יריעה זו שקופה לחלוטין ואינה מובחנת אך בשל גמישותה היא בולעת יותר גלי קול מאשר הזכוכית. ניתן לשלב זכוכית טריפלקס עם בידודית ובכך להקטין את עוד יותר את חדירת הרעש לבית.

הערה: בידוד מרעש חיצוני לעולם אינו יכול להיות מושלם לגמרי. במידה והנכם סובלים ממקור רעש מוגדר וקבוע, תוכלו להתיעץ עם מומחה אקוסטיקה להפחתת הבעיה למינימום..

כל הזכויות שמורות ל: "אקסטל" www.extal.co.il

דילוג לתוכן